tiistai 1. syyskuuta 2015

Napapaitamutsi

Jep, luitte oikein. Minä olen se äiti, joka voi hyvällä omalla tunnolla vetäistä päälleen niin napapaidan, minihameen kuin vartalonmyötäiset housutkin. (En sentään kaikkia samaan aikaan.) Kehtaan jopa lykätä rattaita siinä asussa ja sekös vasta onkin ihmeellistä. Varsinkin vanhemmat ihmiset katsovat pitkään, huokailevat ja pudistelevat päätään. Enkä kyllä ymmärrä miksi. Se että olen äiti, ei kai tarkoita sitä, että pitäisi uusia koko vaatekaappi ja täyttää se tuulipuvuilla ja poolopaidoilla. Vaikka moni asia äitiyden myötä muuttuukin, en näe mitään syytä miksi mun pitäisi ulkoisesti muuttua. En voi, enkä halua itseäni pakottaa pitämään sellaisista asioista joista en ole ennen äitiyttäkään pitänyt. Ei se tee minusta tai kenestäkään muusta sen huonompaa äiti, jos haluaa näyttää hyvältä, toteuttaa itseään ja pukeutua säähän sopivasti. Musta on tosi tärkeää, että lapsi oppii jo pienenä arvostamaan itseään, se on vahva pohja itsevarmalle aikuiselle. Jos vanhemmat ei uskalla olla omia itsejään, tuskin uskaltaa lapsikaan. Tosi paljon muutenkin näkee juttuja joissa ihmisiä arvostellaan ulkonäön ja pukeutumisen mukaan. Jatkuvasti näkee kuinka mustaan ja niitteihin pukeutunut ihminen on pelkän ulkonäön perusteella paha tai kuinka poika ei saa haluamaansa paitaa, koska se on vaaleanpunainen, eli tyttöjen. Ihan käsittämätöntä, että tällaista on vielä 2010-luvulla. Rasismi ja sukupuolineutraalius ulkomaalaisia ja saman sukupuolisten liittoja kohtaan on koko ajan pinnalla, mutta harva huomaa, että sitä on ihan meidän supisuomalaisten, jopa lapsien keskuudessa, vähintään yhtä paljon.

Lähtipäs mulla taas jutut lapasesta, ihan ohi aiheen. Pointtina piti olla se, että mä pukeudun hyvän maun rajoissa just niin kuin haluan, sanoi kuka tahansa, ihan mitä tahansa. Vaikka asu onkin lapsivapaan päivän asu, en näe mitään syytä miksi en samassa asussa voisi lähteä lapsenkin kanssa shoppailemaan. 



Bleiseri H&M (kirppislöytö) / Napapaita H&M / Housut Miss Anna (Veljekset Keskinen) 

Aurinkolasit Bijou Brigitte / Korvakorut Uhana Design / Kengät X-Girl (POPO Shoes)








2 kommenttia:

  1. Mä en kans ymmärrä miks pitäis olla kukkahattu täti. Mä näytän kans varmaan yleensä enemmän siltä, kuin olisin baariin menossa enkä lenkille mut evvk :D Kesällä työnsin rattaita minishortseissa ja bikini yläosassa :D :D :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä! Jos joku haluaa pukeutua niin, niin senkun pukeutuu, muttei se oo mua varten, eikä kukaan voi mua siksi tuomita yhtään sen huonommaksi äidiksi. Sama juttu, kävin nukuttamassa lapsen rattaisiin urheilurintsikoissa ja minishortseissa :D Ei mulla taida edes olla mitään muita shortseja kuin minejä :DD

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...