perjantai 18. syyskuuta 2015

Minä sydän syksy

Mulla ei oikein oo mitään lempivuodenaikaa, kaikki on omalla tavallaan kivoja ja kaikissa on myös huonot puolensa. Vaikka kesää usein odottaa eniten, on syksyn saapuminen tuntunut ainakin tänä vuonna tosi hitaalta. Nyt kun lämpimiä päiviä on ollut, en ole enää osannut nauttia kun katse on jo niin pitkällä syksyssä. Mun onneksi pari päivää on ollut jo sateisia ja muutenkin syksyisiä. Kyllä se sieltä tulee.

- Kirpeät aamut herättää paremmin kuin mikään muu ja luo koko päivään ihan erilaista tempoa. Ihana astua ulos kun pieni tuuli puhaltaa kasvoihin ja vettä tihkuttaa. Meillä on ainakin sekä kotona että töissä niin kuuma, että tekee tosi hyvää kesken päivän käydä vaikka viemässä roskat.



- Neuleet tekee pukeutumisestakin ihanan syksyistä. Vaikka tänä vuonna olisi melkein koko kesän voinut käyttää ohuempia villapaitoja, tulee ne kaivettua esiin vasta syksyllä. Eivätkä pelkät villatakit ja -paidat riitä mihinkään. Mä oon aina syksyn tullen hulluna villasukkiin, paksuihin huiveihin, säärystimiin, pipoihin, tossuihin ja kaikkeen pehmeään.

-  Syksy tuo pukeutumiseen myös murretut värit, jotka sopii mulle paljon paremmin kuin kesän pastellisävyt. Vaikka muutenkin käyttää enemmän vahvoja värejä, huomaa vaatehuoneessa esille nousevan viininpunaiset, sinapinkeltaiset ja khakinvihreät, jotka ei kesällä niin nappaa.



- Kynttilät tuo pimeisiin syysiltoihin ihanan tunnelman. Meillä poltetaan kynttilöitä sekä sisällä, että ulkona läpi talven. Siihen kun yhdistää vielä lämpimän viltin, kuuman kaakaon ja hyvän leffan, ei voi muuta toivoa.

- Syksy on uuden alku, etenkin tänä vuonna, mutta ihan yleisestikin sellaista aikaa kun innostuu kaikesta uudesta, tekee lupauksia ja suunnitelmia.



- Oon tykännyt sadepäivistä niin kauan kuin muistan. Lasin takana sateen ropinan kuuntelu on kuin terapiaa. Ja kyllä me mennään ulos oli sää mikä tahansa. Välillä on hyvä taantua taaperon tasolle ja mennä mukaan hyppimään vesilätäkköihin.

- Rakastan värejä ihan kaikessa ja syksyn myötä ne pääsevät myös luontoon. Mikään ei tee sen kauniimpaa maisemaa kuin ruskan väreissä loistavat puut ja niiden takana laskeva punainen aurinko.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...