keskiviikko 19. marraskuuta 2014

Äiti lähtee viihteelle

Olen niiiiin innoissani! En ole reiluun vuoteen käynyt kavereiden kanssa missään ilman Ilonaa ja nyt olisi tiedossa ilta tai kenties koko yö kavereiden ja Jonin seurassa. Innostuksen seassa tunnen syyllisyyttä siitä, että vien Ilonan ensimmäistä kertaa yö kylään. Tunnen olevani huono äiti kun haluan välillä nauttia aikuisesta seurasta muutaman rohkaisevan kera. Tuntuu pahalta viedä alle vuoden vanha hoitoon vain siksi, että haluaa itse juhlia. Toisaalta minulle riittäisi päivä kavereiden kanssa vaikka shoppailemassa, Ilonan ollessa mukana. Toisaalta taas pieni juhliminenkaan ei varmasti ole pahitteeksi tälle väsyneelle kuontalolleni. Jospa edes yhdeksi illaksi saisin ajatukset pois sekaisesta kodista ja jouluvalmisteluista. Vähän epäilen silti soittelevani puolentunnin välein äidille ja kyseleväni onko Ilona syönyt, joko se nukkuu ja onko kaikki mennyt hyvin?


Kuva keväältä  2013
Kamala tunne kun on niin innoissaan ja peloissaan samaan aikaan. Osaanko yhtään nauttia enää omasta ajasta? Mitä jos tuleekin riitaa ja koko ilta menee pilalle? Pärjääkö Ilona ilman äitiä? Saanko otsaani huonon äidin leiman kun olen yhdeksi yöksi jättänyt lapseni ja lähtenyt rellestämään? Välillä huoleni naurattavat itseänikin, välillä melkein itkettävät. Yritän ajatella positiivisesti. Voin vaikka vannoa, että samalla paikkakunnalla asuvista suunnilleen saman ikäisistä äideistä, joka ikinen on jättänyt lapsensa yö kylään jo muutaman kuukauden ikäisenä ja ollut juhlimassa useammin kuin pari kertaa. Varmasti myös moni vanhempikin äiti. Olenhan minä kuitenkin ainut nuori äiti, joka käy vauvakerhoissa ja -kahviloissa, vauvauinnissa ja perheliikunnassa. Äiti, joka ottaa lapsensa mukaan lähes kaikkialle missä se vain on mahdollista. Minun pitäisi olla ylpeä itsestäni, eikä murehtia yhtä iltaa ja muiden mielipiteitä. Minä olen hyvä äiti ja paras äiti juuri omalle lapselleni. 


2013



Minkä ikäisinä te olette jättäneet lapsenne yö kylään tai toisen vanhemman hoidettavaksi ja lähteneet itse juhlimaan?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...