sunnuntai 31. elokuuta 2014

#Kutsumua

Suomen lukiolaisten liitto on startannut #kutsumua-kampanjan kiusaamista vastaan. EI kiusaamiselle, nimittelylle ja hiljaiselle hyväksynnälle!

Näin olet mukana #kutsumua-kampanjassa: Ota kuva kahdesta sanasta, joista toinen kuvaa sitä lokeroa, johon sinut itsesi on yritetty tunkea ja toinen sellaista ominaisuutta, jonka tahtoisit muiden itsessäsi näkevän ja muistavan. Vedä sitten viiva ensimmäisen sanan yli – sitä käyttävät jatkossa vain hölmöt. Halutessasi voit kertoa kuvatekstissä pidemmänkin tarinan! Jaa kuva tunnisteella #kutsumua ja haasta mukaan ne tyypit, joiden tarinan tahtoisit kuulla.
Koulut voivat osallistua myös pitämällä aiheesta perjantain aamunavauksen. Valmiin tekstin ja lisätietoja löydät osoitteesta www.lukio.fi/kutsumua.
Katso alta kuvat, joilla minä osallistun kampanjaan ja lue lopusta minun tarinani!












    



 Mua on haukuttu ja nimitelty niin kauan kuin muistan, lähinnä mun persoonallisen tyylin ja ujouden takia. On tullut kuultua jos jonkinmoisia haukkuma sanoja, joista huutelijat eivät selvästi tiedä itsekkään mitä esimerkiksi tekopyhä ja huora tarkoittavat. Kiusaajia tulee ja menee, edelliset huutelijat eivät jaksa enää jatkaa jos heidän toiminnastaan ei välitä mutta niin kauan kuin uskaltaa erottua joukosta, tulee uusia kiusaajia. Myönnän itsekin nauraneeni kommenteja musta, päin kiusaajien naamaa ja aukoneeni päätäni haukkujille eikä yksi tai kaksi kertaa riitä. Se auttaa hetken, mutta varmempi tapa on olla välittämättä.
Haukkujien sanat ja lauseet ei oo ikinä hetkauttaneet mua pätkänvertaa eikä tule hetkauttamaan jatkossakaan. Pukeudun ja käyttäydyn just niin kuin itse tahdon vaikka kuka sanoisi mitä. Mua ei kiinnosta toisten mielipiteet, tärkeintä on, että olen itse tyytyväinen itseeni! Mitä enemmän mun jotakin vaatetta on haukuttu sitä varmemmin laitan sen päälle myös seuraavana päivänä, kateellisten ihmisten kommentit jääköön omaan arvoonsa.
Omasta mielestä #Kutsumua-kampanja on ihan mahtava tapa tuoda esille ja estää kiusaamista. Missäpä muuallakaan kuin sosiaalisessa mediassa nykynuoriso (miksei vanhemmatkin) törmäisi tähän kampanjaan ja laittaisi sanaa kiertämään. Vaikkei kiusaaminen ole mun elämään kovin paljon vaikuttanut ainakaan negatiivisella tavalla, tiedän, että on ihmisiä joiden elämään se vaikuttaa pitkään, ehkä koko loppu elämäksi  ja siksi on hyvä jos tämä kampanja estää edes yhtä ihmistä kiusattavan


1 kommentti:

  1. Hieno asenne sinulla ja noin se juuri kuulunkin olla, jokainen meistä on oma itsensä ja niin täytyisi kaikkien antaa olla. Voi kun kaikki olisivat itseensä tyytyväisiä juuri sellaisena kun he itse ovat eivätkä välittäisi muiden mielipiteistä!!

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...